Kdo je Janis Sidovský?
Janis Sidovský (* 21. ledna 1968) je manažer a producent. Patří k odborníkům v oblasti public relations v šoubyznysu, je aktivně činný v oblasti charity a podílí se na osvětě české gay komunity. Je držitelem tří platinových desek a spolupracoval s mnoha osobnostmi české populární hudby. Narodil se řecko-českým rodičům v Pardubicích. Původně chtěl být tanečník, ale na maminčinu radu, že jíst se bude pořád, vystudoval Střední průmyslovou školu potravinářské technologie. S tancem ale nepřestal a stal se okresním, krajským i republikovým vítězem v párovém moderním tanci (společně s Radmilou Novotnou, rok 1984). Díky tomuto úspěchu získal angažmá v taneční skupině Pop balet Věry Veselé, s níž absolvoval vystoupení s předními hvězdami českého popu v Německu, Rakousku, Rusku, Polsku a Maďarsku. Jako tanečník vystupoval v mnoha televizních pořadech (Sejdeme se na Výsluní, Televarieté) a začal studovat obor divadelní věda na filosofické fakultě University Karlovy. V roce 1992 produkoval pro vydavatelství Monitor EMI album Pavla Vítka Vůně tvý kůže, které patří mezi 20 nejprodávanějších alb roku 1993. Následně jej oslovil choreograf Richard Hes k promotérské spolupráci na muzikálu West Side Story. O dva roky později pro Karla Svobodu propagoval muzikál Dracula, který se stal nejúspěšnějším českým muzikálem všech dob. Sidovskému otevřel dveře do šoubyznysu a stal se specialistou na public relations a divadelní marketing. Spolupráci mu začaly nabízet i hvězdy pop music - Daniel Hůlka, Leona Machálková, Iveta Bartošová, Helena Vondráčková, Hana Zagorová, Michal David, Jitka Zelenková, Black Milk, Zuzana Norisová a mnozí další. Sidovský se v roce 1999 stal společníkem firmy Celebrity Service, ze které později odešel a otevřel vlastní společnost SIDOVSKY Management, kde působí dodnes. Společnost se v současnosti orientuje na firemní akce, zprostředkování umělců, produkci a public relations. Janis Sidovský je od poloviny devadesátých let až dosud českými médii považován za jednu z nejvlivnějších osobností v českém šoubyznysu. Své zkušenosti zúročil v přednáškách pro odborníky public relations (Letenský zámeček, Seminář Bulvarizace médií, rok 2005), pro vysokoškolské studenty (Vysoká škola ekonomická v roce 2005, Universita J.A.Komenského v Praze, rok 2007) i pro veřejnost (Forum 2000, Veletrh neziskových organizací, téma Celebrity v neziskovém sektoru, Tyršův dům, rok 2007).